Norsk tipping

Laget av SAATCHI & SAATCHI

Gå til SAATCHI & SAATCHI

UTFORDRING

I dagens fragmenterte spillmarked er konkurransen fra utenlandske spillselskaper tøffere enn noensinne. Norsk Tipping ønsket å befeste posisjonen som hele Norges drømmeleverandør og sette fokus på selve vinnerøyeblikket – altså telefonen fra Hamar.

 

LØSNING

Konseptet «Telefon fra Hamar» er en konkurranse der Norsk Tipping ringer en tilfeldig utvalgt telefonkiosk i Norge. Dersom noen rekker å ta telefonen, vinner vedkommende én million kroner.

I samarbeid med Telenor kartla vi 100 vernede telefonkiosker rundt om i Norge. I en pre-aktivitet til kampanjen oppfordret vi folk gjennom sosiale medier til å nominere sin nærmeste telefonkiosk, gjennom å dele et bilde av kiosken på Instagram tagget #telefonfrahamar. Vi fikk inn mer enn 500 bilder, og alle de 100 kioskene var nominert i løpet av 3 dager.

Mellom 17-31. august kunne telefonen ringe når som helst – til hvilken som helst av de nominerte kioskene. I stedet for displayannonsering, inngikk vi et samarbeid med VG, der vi fikk bruke VGs Livesenter til å følge kampanjen. Vi overførte LIVE sakte-TV fra Hamar, der vi overvåket telefonen det skulle ringes fra. 630.000 unike brukere besøkte kampanjesiden i løpet av de to ukene kampanjen foregikk.

På Youtube gikk lokaltilpassede prerolls der seeren fikk se sin nærmeste telefonkiosk.

Rekkefølgen vi skulle ringe i var forhåndstrukket. Den 26. august stilte endelig Ingrid fra Norsk Tipping seg foran live-kameraet, løftet røret, og ringte til den første telefonkiosken. Det skulle dog tre forsøk til før vi fikk en heldig vinner: En ivrig bergenser spratt opp av campingstolen, tok telefon’ – og vant en million.