Ultimo

Laget av Oktan Orangeriet

Gå til Oktan Orangeriet

Q-meieriene er en forbrukerstyrt merkevare, som lar kundene komme med de gode idéene. De siste årene har salget av sjokolademelk eksplodert i Norge. Q-meieriene ønsket å lansere en sjokolademelk for en ung, mer helsebevisst målgruppe. Derfor har de utviklet UltiMoo – den ULTIMATE sjokomelken med 30% mindre tilsatt sukker, men samme gode smak. Hvordan kunne vi hjelpe Q-meieriene med å få alle til å oppdage at UltiMoo er den ULTIMATE sjokomelken?

LØSNING

Vi var sikre på at dersom folk faktisk smakte UltiMoo, ville de kjøpe den igjen. Derfor utviklet vi i samarbeid med vårt digitale søsterselskap, Keyteq, et konsept med et «umulig» mål:Vi gir oss ikke før 100 % liker UltiMoo! Vi laget en serie filmer om en ung, selvsikker selger og UltiMoo-fan som kommer med kreative forslag til hvordan UltiMoo kan markedsføres. Samtidig kjørte vi Google Display-annonser der folk kunne stemme på om de syntes UltiMoo var den ULTIMATE sjokolademelken. Annonsene viste live statistikk stemmene som kom inn. I tillegg ble det delt ut gratis UltiMoo i de største byene.

 

 

RESULTAT

Videofilmer og bannere ble segmentert mot personer mellom 18-30 år. Videoene hadde 1,1 millioner avspillinger på Facebook, med 1732 kommentarer og 5267 likes. Bannerne oppnådde 6000 stemmer på fem dager, hvorav 93,49 % mente at UltiMoo var den ULTIMATE sjokolademelken.